Bedrijfsmerken managen is investeren in keihard kapitaal Hoe de markt je bedrijf waarneemt, search is van onschatbare waarde voor de business van morgen. Een helder, aantrekkelijk en onderscheidend beeld bepaalt de werkelijke waarde van je bedrijfsmerk. Een sterk merk zorgt namelijk ook voor een emotionele voorkeurspositie bij toekomstige klanten en potentiële investeerders. Alles wat je in woord en daad uitdraagt, versterkt of verzwakt dit gewenste beeld. Een goede bedrijfseconomische reden om deze (niet tastbare) asset verstandig te managen. Ondernemen en merkdenken Waar het gaat om je waardevolste asset, je bedrijfsmerk, gaat dit wat minder op. Een sterk bedrijfsmerk bouwen vereist onder meer een onderscheidende en consistente uitstraling en gedrag en permanente ondernemersaandacht. Meer en weldoordachte aandacht voor belangrijke symbolische dragers van het merk (logo, pay-off, foto’s, advertenties, productlabels, social media posts, etc.) levert directe winst op. In de praktijk leidt het gebrek aan dit bewustzijn tot uitspraken als: “deze pay-off klinkt wel aardig”, “groen vinden we wel een mooie kleur” of “deze stockfoto’s zijn toch gratis”. De onderscheidende en consistente waarde die het bedrijf daadwerkelijk levert, wordt in de uitstraling en beeldvorming zo vaak weer onbewust teniet gedaan. Investeren in merkgerichtheid
Weten waar jullie kansen liggen om meer rendement uit je bedrijfsmerk te halen? Leg je bedrijf dan langs de merkmeetlat! Merkmeetlat
|
https://www.merketingvisie.nl/bedrijfsmerken-managen-is-investeren-keihard-kapitaal/ |