Succesinbeeld
Image default
Marketing

De belangrijkste pijlers van online marketing

Veel mensen vinden online zichtbaarheid enorm belangrijk vandaag de dag. Het draait om het creëren van naamsbekendheid en het vergroten van je klantenkring, want dat is de enige manier waarop je nieuwe klanten kan werven als bedrijf zijnde. Omdat tegenwoordig bijna alles zich afspeelt in de digitale wereld, kan het handig zijn om je als bedrijf hierin te verdiepen, om zo meer klanten aan je te kunnen binden. Maar, online marketing is best wel lastig, en vergt best wel wat kennis op het gebied van commercie. Het kan voor beginnende bedrijven best moeilijk zijn om het overzicht te houden, want door de bomen is het bos soms niet meer zichtbaar. Om het iedereen wat gemakkelijker te maken, worden hieronder relevante pijlers van online marketing besproken. Als je je aan onderstaande strategieën houdt als bedrijf, dan heb je binnen een mum van tijd een grote klantenkring opgebouwd. Succes gegarandeerd!

 

Sociale media

 

Bijna elk bedrijf heeft vandaag de dag een account op de meest gebruikte sociale media platforms. Instagram en TikTok zijn heel populaire platforms, met name onder de jeugd. Als je hen graag wilt bereiken, dan kan het zeker handig zijn om hier diverse accounts aan te maken voor jouw bedrijf. Daarnaast is het een laagdrempelige manier om contact met potentiële klanten te leggen, en kan je de diensten en producten van je bedrijf op een aantrekkelijke manier demonstreren. Bovendien hoeven geïnteresseerden minder moeite te doen om meer te weten te komen over jouw bedrijf.

 

SEA: search engine advertisement

 

SEA wordt in de wereld van marketing vaak genoemd, en dat is logisch, omdat het gaat over reclame maken. Specifiek betaal je ervoor om reclame te maken voor jouw producten en diensten in een zoekmachine. Als mensen dus op woorden zoeken die verband houden en geassocieerd kunnen worden met jouw bedrijf, dan krijgen ze jouw bedrijfsnaam op hun beeldscherm. Dit kan ervoor zorgen dat meerdere mensen nieuwsgierig worden naar jouw bedrijf en wellicht overgaan tot het aanschaffen van jouw diensten of producten.

 

SEO: search engine optimization

 

SEO is een veel voorkomende term in de marketingwereld. Het draait hierbij om het verwerken van specifieke keywords in teksten. Deze sleutelwoorden leiden degene die de keywords heeft gebruikt als het ware naar jouw bedrijf. Je kan zo jouw website bovenaan de lijst in Google laten verschijnen, zodat mensen hopelijk als eerste bij jouw bedrijf een bepaalde dienst of een bepaald product zullen kopen. Je kan ook andere werkzaamheden uitvoeren om het algoritme te verbeteren, maar het gebruik van key words is wel een veelvoorkomende strategie van bedrijven.