Succesinbeeld
Image default
Aanbiedingen

Het TikTok-effect: speel in op een korte spanningsboog

Een kind opvoeden zonder de aanwezig van een telefoon is tegenwoordig onmogelijk. Het is het proberen niet meer waard: in plaats hiervan is het slim om na te denken over hoe je de telefoon het beste kunt gebruiken. Dit gebruik van de telefoon heeft enorm veel gevolgen, ook voor jou als bedrijf. Zo komt er een grote generatie aan met een kortere spanningsboog. In deze blog geven we je drie manieren waarop je hier als bedrijf gebruik van kunt maken!

1. TikTok

In feite de oorzaak van de verkorte spanningsboog: TikTok. Van oorsprong is dit een medium waarop dansfilmpjes werden gedeeld, onder de naam Musical.ly. Tegenwoordig is dit niet meer het geval: via TikTok worden filmpjes in welke vorm dan ook gedeeld. De voorkeur ligt nog steeds bij een kort filmpje van onder een minuut, maar dat is niet meer de enige mogelijkheid. Het fijne aan TikTok is dat je lekker door kunt scrollen: doordat elk filmpje zo kort duurt, heb je weinig aandacht nodig om toch vermaakt te worden. Dit blijkt uit de cijfers: TikTok is tegenwoordig een echte speler op het gebied van social media en kan daarom ook niet meer uit jouw strategie ontbreken.

2. Instagram Reels

Instagram zag veel gebruikers naar de concurrent gaan en kon niet achterblijven. Hun antwoord: Instagram Reels. In feite is deze dienst exact hetzelfde als TikTok: je komt hier om korte filmpjes te bekijken, waar je op dezelfde manier doorheen scrolt. Het grote voordeel aan Reels is dat het onderdeel is van een medium dat op zich al erg groot is. Wil jij op Instagram adverteren, dan kun je dit dus doen door zowel foto- als videposts te gebruiken. Je mag hiermee best een beetje out-of-the-box denken; hoe ga jij jezelf presenteren?

3. YouTube Shorts

Jarenlang was YouTube eigenlijk het enige platform waar men naartoe kwam om video’s te bekijken, maar sinds de komst van TikTok bleek er toch een gaat in de markt te zijn. Mensen waren toe aan kortere video’s! Doordat YouTube een gedeelte van zijn kijkers verloor, moesten ze wel antwoorden, wat ze deden op dezelfde manier als Instagram: TikTok kopiëren en geloven op hun eigen naam. Dit hebben ze met YouTube Shorts succesvol gedaan: hier worden ook korte video’s gedeeld, van maximaal één minuut. 

Vat je boodschap samen!

Wil jij gebruik maken van TikTok, Reels of Shorts, dan is het belangrijk dat jij je boodschap kunt samenvatten tot een bondig bericht. Ontvang je hier graag hulp bij, dan schakel je de hulp in van een Digital Agency zoals Traffic Today. Neem een kijkje op hun website en kom erachter wat zij op het gebied van deze social media voor je kunnen betekenen!

https://www.traffictoday.nl/