Succesinbeeld
Image default
Aanbiedingen

10 tips voor het werken aan gedragsfactoren op de website van een digitaal bureau

Succesvolle website-promotie bestaat altijd uit een heel complex van uitwerking van verschillende factoren, zowel extern als intern. Enkele van de fundamentele zijn gedragsmatige. Gedragsfactoren worden gemeten aan de hand van een reeks statistieken die de acties van gebruikers op de site weerspiegelen. Hoe bezoekers zich gedragen op sitepagina’s is lange tijd een belangrijke rankingfactor geweest voor zoekmachines. De site moet de vraag van de gebruiker beantwoorden, handig, begrijpelijk en interessant zijn, zodat een persoon die de gewenste pagina heeft ingevoerd, precies kan krijgen waarnaar hij op zoek was, en nog beter, als er, naast de directe vraag, indirecte overgangen zijn binnen de bron naar gerelateerde onderwerpen. Bijvoorbeeld:

  • voor een servicesite kan dit een beschrijving zijn van een medische procedure, en in het artikel staan ​​links naar informatie over dit onderwerp, die kan worden bekeken en gebeld nadat alle informatie in aanmerking is genomen;
  • voor de website van de online winkel – de rubrieken “kopen mee”, links naar samengestelde en kant-en-klare configuraties, extra accessoires, enz.

De interesse van de gebruiker behouden is een van de belangrijke aspecten van het succesvolle bestaan ​​van een hulpmiddel. Het is noodzakelijk om gedragsfactoren op voet van gelijkheid met alle andere te analyseren, om enkele voor de hand liggende fouten niet te missen, waardoor gebruikers de site verlaten nadat ze de site nauwelijks hebben onderzocht.

Wat helpt?

Om te beginnen is het eenvoudigweg nodig om statistische services te installeren om gedragsfactoren te beheersen. Dus voor een gedetailleerde analyse van alles wat er op de site gebeurt tijdens de kijkperiode van de gebruiker, heb je het volgende nodig:

  • Google Analytics – statistieken
  • Heatmap
  • Link kaart
  • Scrollende kaart
  • Doeltrechter analyse

Al deze ondersteunende diensten zullen helpen om de situatie te beoordelen en uw site door de ogen van de gebruiker te zien.

Met welke factoren wordt rekening gehouden?

Gedragsfactoren kunnen worden onderverdeeld in twee groepen: intern en extern. Interne factoren zijn voornamelijk statistische gegevens die kunnen worden geanalyseerd met Google Analytics. Deze omvatten indicatoren:

  • Het aantal pagina’s dat gebruikers hebben bekeken.
  • Bouncepercentages – geef aan of er een duidelijk antwoord is op het verzoek van een gebruiker, of de inhoud begrijpelijk en nuttig is.
  • De tijd die bezoekers op sitepagina’s doorbrengen.
  • Directe bezoeken – laat duidelijk het aandeel van regelmatige sitebezoekers zien.
  • Externe factoren zijn net zo belangrijk als interne factoren:

CTR – de verhouding tussen het aantal klikken per link en het aantal vertoningen, is verantwoordelijk voor de aantrekkelijkheid en informatie-inhoud van een fragment in de resultaten van zoekmachines.

Rendementen naar SERP worden in aanmerking genomen wanneer gebruikers, die de site hebben bezocht, opnieuw een antwoord zoeken op andere bronnen.

Hoe u goede prestaties behaalt

Er zijn een aantal richtlijnen die gedragsfactoren beïnvloeden. Ze zijn allemaal even belangrijk, omdat ze allemaal een doorslaggevende rol kunnen spelen voor gebruikers voordat ze de bron onmiddellijk verlaten. We raden u aan om elk van de onderstaande punten door te nemen om er zeker van te zijn dat u alle belangrijke punten in overweging heeft genomen bij het uitwerken van de PF.

Technische Analyse

Op het eerste gezicht lijkt het erop dat dit punt duidelijk niet verwijst naar gedragsfactoren, maar eerder naar interne factoren, maar laten we het eens nader bekijken. Een persoon die een pagina in de SERP opent, kan te maken krijgen met een aantal technische problemen die van invloed zijn op wat hij vervolgens gaat doen. Als u bijvoorbeeld probeert een formulier in te dienen, werkt de knop mogelijk niet. En er zijn dergelijke gevallen geweest bij het openen van een pagina in een zoekopdracht, het geeft een 404-reactie. Zoekmachines zullen een kapotte pagina niet onmiddellijk uitsluiten van de zoekresultaten, maar dit zal de bouncepercentages aanzienlijk beïnvloeden. Volg de reacties van de pagina’s op uw site, controleer de juistheid van het werk van formulieren, filters, sorteringen, winkelwagen.

 Structuur

Stel je voor dat je je site voor het eerst ziet. Is alles er logisch op gebouwd? Is de structuur van secties en subsecties correct, zijn broodkruimels en de visuele weergave van het actieve blok in het menu correct gespeld? Als u twijfelt, raden we u aan om een ​​kaart te tekenen die alle beschikbare vertakkingen van de hoofdpagina visueel weergeeft en duidelijk laat zien welke logica van de secties op de site werkt. Oude bronnen die vele malen zijn herzien, lijden vaak onder een overbelaste structuur of een gebrek aan logica. In dergelijke gevallen moet de structuur alleen worden aangepast als de site geen goede conclusie heeft in de TOP 10, omdat deze wijzigingen zeker van invloed zullen zijn op de posities.

 Download snelheid

Als het laden van uw site lang duurt, kunt u hoge bounce- en retourpercentages verwachten. In de moderne realiteit heeft de laadsnelheid van de site een aanzienlijk gewicht voor PF. Er zijn een aantal richtlijnen die u kunnen helpen het paginagewicht te verminderen en de open tijden van pagina’s te versnellen. Waaronder:

  • Afbeeldingen optimaliseren
  • JavaScript- en CSS-optimalisatie
  • Het aantal verzoeken aan de server verminderen, enz.

Optimalisatie voor mobiel

Het is moeilijk om niet op te merken hoe het aandeel mobiele gebruikers groeit. Daarom kun je niet zonder een mobiele versie of responsieve lay-out. We raden u ten zeerste aan om niet alleen naar de pagina’s met verschillende resoluties te kijken, maar alle functionaliteit te testen. Vaak zijn er fouten in het werk of bij het invullen van formulieren.

Content structureren

Probeer geen eentonige teksten te publiceren. Ze moeten worden opgesplitst in semantische blokken, lijsten toevoegen, foto-inhoud. Het is niet gemakkelijk te lezen, hoewel interessant, maar een groot artikel gepost door het “blad”. Dit geldt vooral tegenwoordig, aangezien gebruikers nu over het algemeen de voorkeur geven aan informatie in gecomprimeerde vorm, die kan worden bekeken terwijl ze onderweg zijn of bij een kopje koffie.

Meer interactieve elementen

Met de toename van de internetsnelheid, de release van bijgewerkte technologie en functionele CSS-verbeteringen, werd het mogelijk om sites interessant te maken. Gebruikersinteractie met de site is een soort dialoog. Naast interessante ontwerpbeslissingen in de vorm van het animeren van niet alleen specifieke elementen, maar ook hele blokken, zijn er effecten die kunnen reageren op muisbewegingen, scrollen en cursorgedrag. Dit alles betrekt de gebruiker in een soort van communicatie met de bron en trekt de aandacht. Vergeet de functionaliteit niet. Alle sorteringen, filters en zoekopdrachten helpen de gebruiker ook langer op de site te blijven en precies te vinden wat ze zoeken.

 Fragmenten

Omdat het onmogelijk is om tekst rechtstreeks in het fragment te schrijven, moet u werken met het gedeelte van de tekst dat de robot al heeft geselecteerd. Als dit stukjes informatie uit het menu of handtekeningen zijn, betekent dit dat er niet genoeg relevante beschrijving was voor een specifiek verzoek. Fragmenten worden beïnvloed door:

Microdata

  • Metatags (titel en beschrijving)
  • Broodkruimels
  • Favicon
  • Data update data (relevant voor nieuwspagina’s)

Kopieer in geen geval de inhoud van tests uit fragmenten van andere bronnen, want hiervoor worden sancties opgelegd en zal de site uit de TOP 200 vallen.

Ontwerp

Zorg ervoor dat het ontwerp van de bron modern is, niet overladen met kleine elementen, gloeiende banners en verschillende lettertypen. De inhoud van de pagina’s moet in de algemene kleurstijl worden gehouden, de afbeeldingen zijn van hoge kwaliteit en niet te klein. Over design is al veel gezegd, dus op dit moment gaan we ons niet focussen. Zie ons artikel voor meer informatie over onderzoek en oude bronnen.

 Naleving van gebruikersverzoeken

Hoogstwaarschijnlijk stelt de gebruiker zich bij het invoeren van een verzoek al de lijst met informatie voor die hij wil ontvangen, dus zelfs een vluchtige blik is voldoende om te begrijpen of de informatie die u nodig heeft zich voor u bevindt of niet. Om bezoekers te trekken, proberen ze items aan de pagina’s toe te voegen voor veel min of meer vergelijkbare zoekopdrachten. Maar het gebeurt zo. Dat met een minimale wijziging in de zin, het al een andere betekenis zal hebben en de gepubliceerde informatie ervoor zal anders zijn. We raden aan om meer gepromote pagina’s te maken voor kleine groepen verzoeken, zodat de inhoud ervan zoveel mogelijk voldoet aan de verzoeken van gebruikers. Analyseer de TOP 10 om te begrijpen wat gebruikers zoeken voor een bepaald verzoek. Er zijn al sites die voldoende relevant zijn voor de semantiek.

Communicatie vormen

Overlaad de pagina niet met verschillende vormen van communicatie. Waarschijnlijk heeft iedereen zo’n situatie meegemaakt dat we na het openen van de pagina zien: “laat een verzoek achter”, “bestel een telefoontje”, “neem contact op met een specialist”, “krijg een consult”, “nog vragen?”, “Abonneer je op het nieuws”, “laat het nummer achter en krijg korting ”, enz. In dit geval begint een overdreven opdringerige oproep een vervelende rol te spelen, het verstopt nuttige inhoud, trekt deze naar de volgende scrollschermen, waardoor de pagina te lang wordt. Als uw site alle benodigde informatie in een toegankelijke en leesbare vorm heeft (tekst, voorbeelden, prijzen, kenmerken), vindt de persoon sowieso de juiste knop en verstuurt hij het formulier. Alles heeft een maat nodig.

Resultaat:

Dit zijn niet alle mogelijke methoden om gedragsfactoren uit te werken. Als u wanhopig bent en niet begrijpt wat het probleem is, omdat het u lijkt dat alles in orde is, raden we u aan om de Webvisor te analyseren. Soms wordt het probleem op een voor de hand liggende manier opgelost. Houd er ook rekening mee dat bij het invoeren van welke browsers de weigering meer is, misschien zijn er fouten met de weergave van elementen. Bekijk het probleem van alle kanten voordat u definitieve conclusies trekt. Noteer de resultaten na het maken van aanpassingen om te zien of u de goede kant op gaat.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/